Je personeel, klanten en relaties met een persoonlijke noot benaderen is ontzettend belangrijk. Dit doe je door gebruik te maken van direct mail. Met een direct mail kan je een grote groep ontvangers dezelfde boodschap sturen en dit toch persoonlijk aanpakken. Een gepersonaliseerde turning card komt dan ook echt binnen. Door direct mail te verzenden zal de respons van de ontvangers stukken hoger ligger dan wanneer je gebruik maakt van online mailing of brieven.
Wat is direct mail precies?
Bedrijven gebruiken direct mail vaak om afspraken te maken, bestellingen te ontvangen of reacties te krijgen. Een mailing kan je versturen door middel van post, fax of e-mail.
Direct mail wordt te allen tijde per post verzonden. Door een turningcard als direct mail te gebruiken, ook wel een vouwkaart genoemd, kan dit ervoor zorgen dat de ontvanger zeer enthousiast wordt. Met een speciale kaart weet je namelijk zeker dat je de ontvanger goed zal bereiken, dit in tegenstelling tot een e-mailtje. Die komt vaak of in de spam of wordt zonder te openen verwijderd.
De turningcard is één van de beste en oudste vormen van direct mailing. Dit is niet voor niets, de voordelen van een turning card per direct mail zijn namelijk ontzettend groot:
- Het is selectief doordat jij zelf de ontvanger bepalen kunt
- En gecontroleerd. Planning en timing, dat heb jij geheel in eigen hand
- Ontzettend overtuigend, want personaliseren is wat bij direct mail hoort
- Meetbaar doordat de respons goed te verwerken is
- Tegen een lage prijs doordat de kosten per lead laag zijn.
Wat is een turningcard exact?
Een turningcard ziet er aan de buitenkant geheel normaal uit. Maar, deze kaarten bestaan uit verschillende berichten op verschillende pagina’s. Een boodschap kan gedetecteerd worden door de kaart steeds verder uit te vouwen. Ook zij n er voor communicatiedoeleinden verschillende draaikaarten beschikbaar.
Een turningcard creëer je in het gewenste formaat in de vorm van een impactvolle mailing. Een turningcard kan je voor verschillende doeleinden gebruiken. Denk hierbij aan een wenskaart, uitnodiging of bijvoorbeeld brochure.
De boodschap wordt hier net even anders en zal meer opvallen. Maar misschien wel het meest belangrijk: de boodschap komt binnen en blijft hangen. Het zorgt ervoor dat de respons groter is en jij zeer waarschijnlijk een groep mensen kunt bereiken die erg groot is.