Dankzij bierprijs begroting FC Twente naar ruim 29 miljoen

Dankzij de bierprijs in de nieuwe Grolsch Veste is de begroting van FC Twente gestegen naar ruim 29 miljoen euro.

In Enschede is het vernieuwde voetbalstadion van FC Twente, de Grolsch Veste, in gebruik genomen. Op twee zijden van het stadion staat enorm groot 'de Grolsch Veste' vermeld, dit zal dan wel een van de sponsoren zijn. Uiteraard vloeit dit bier dan ook rijkelijk in het stadion. U zult nu denken dat de sponsor er wel een vaatje bier in zou doen. Maar nee het tegenovergesteld lijkt te zijn gebeurt. Nu Grolsch op het stadion staat is de bierprijs van €2,90 naar €4,00 gegaan, dat is +38%. Wat heb je aan zo een sponsor of is dit juist de oorzaak dat FC Twente een budget heeft van ruim 29 miljoen euro?
Een simpel rekensommetje laat zien dat de supporters minimaal één miljoen euro extra in het laatje brengen.

24000(bezoekers) x 3(consumpties) x 20(wedstrijden*) x €1,10 = € 1.056.000,-

*Die twintig wedstrijden zijn inderdaad weinig. 17 competitie wedstrijden en dan nog onze Europese triomptochten en de bekerwedstrijden.